fredag 1. januar 2010

Nyttårsaften 30.12.09 :)


















http://www.youtube.com/watch?v=l6dfyFa5ufA



Overgangen til det nye året 2010 har vært utrolig spennende! Våknet opp igår nærmere 12.00 på formiddagen og fikk telefon fra min mor om at hun og broren min var på vei opp til meg og hadde handlet inn en del ting. Stormet inn i dusjen, stelte meg og gjorde meg klar for å hjelpe dem med varene ned til meg, før vi dro ut for å handle litt av det vi manglet, som brus og kårabi. Vi prøvde 2 vanlige butikker som vi pleide å handle i først. Første var Rimi nede på Minde, men var utsolgt for kålrabi, så prøvde vi Coop Extra ved Danmarksplass. De hadde heller ikke. Deretter prøvde vi en tredje butikk, og det var Safari nærmere Paradis. Der hadde de et bredt utvalg av kålrabi. Endelig skulle vi få mulighet til å ha kålrabistapp på selveste nyttårsaften!


Deretter bar det hjemover, men vel hjemme hjalp jeg broren min med å måke bort snø som sperret for parkeringen like ved hjemmet vårt. Det tok sin tid, men det gikk bra etterhvert. Litt rart at ikke kommunen hadde vært der og brøyet bort snøen som kompliserte parkeringen rundt der, så vi ordnet det like godt selv. Noen måtte jo ta ansvar for det når ikke andre tar initiativ til det..


Utpå kvelden gjorde vi klar maten og koste oss med pinnekjøtt, kålrabi og potetstapp. Det var kjempegodt, men ble mette etter 2 porsjoner, og likevel var det mye igjen etterpå :) Etter måltidet slappet vi av ved å se på TV, drikke kaffe og spise kake. Selv så jeg på "Uncle Buck" på TV3, som uten tvil var hysterisk morsomt :) 


Senere på kvelden fulgte vi med på fyrverkeriet, som jeg har tatt bilder av og filmet i HD-kvalitet! Oppsummeringen er at det har vært en fantastisk koselig nyttårsfeiring :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar