fredag 14. januar 2011

Kino og MacDonald-tur med venner

Nå er det over 3 måneder siden sist bloggen er blitt oppdatert og finpusset, så nå var det på høy tid å få gjort noe med dette :-) Et annet innlegg har blitt fjernet da det vekket en del sterke reaksjoner. Kritikken var berettet og tatt til følge, og er nå et glemt kapittel. Ettersom blogg i seg selv er som en personlig dagbok, innebærer det også at man kun skriver om personlige ting som opptar en, uten å kritisere bestemte personer. Slike ting får man ordne privat med den eller de det gjelder, ikke sant? Nok om det, nå over til noe hyggelig og koselig som skjedde idag :-)


Fem av oss hadde avtalt i forkant å dra på kino og spise ute på MacDonald. Selv pyntet jeg meg litt for anledningen da klokka var vel rundt 12-tiden. Tok meg god tid til å finne finklær og stase meg opp i lilla skjorte, svarte dongeribukser og svart frisyre. Er ikke det kult? Ikke lenge etter kledde jeg på meg og gikk ned til sentrum. Brukte mindre enn en time, og da var klokka fem på fire når jeg ankom Magnus Barfot. Der traff jeg Tommy, etterfulgt av Ingerid og bestevennen min Thomas. Silje kom litt senere nede på MacDonald ved Torgalmenningen.


I mellomtiden ordnet vi billettene til Harry Potter og Dødsmanitalerne, som er den syvende og siste filmen, delt i 2 deler. Første del gikk på kinoene, og var denne vi bestilte billetter til. Hadde en gratis-billett for meg selv og betalte billett for Silje mens vi ventet på at hun skulle komme, mens Thomas og Ingerid ordnet billetter selv. Tommy ville bare være med å spise, ettersom han hadde sett filmen i jula. Det hadde i grunnen jeg også, men syns var kul å se den igjen.


Rundt halv fem gikk vi 4 ned til MacDonald, men jeg var kort innom Narvesen i nærheten for å tippe lotto for lørdagen, så rett inn på MacDonald. Idet vi var i ferd med å bestille, kom endelig Silje :-) Vi ble veldig glade for at hun kom også, da vi alle nå var her. Kort etter var vi alt i gang med å bestille hamburger-meny. 3 av oss valgte vanlige hamburger-meny, mens jeg valgte kyllingburger med pommes frites og Cola Zero (p.g.a problem med litt høyt blodtrykk), mens de 2 andre var ikke særlig sultne. Vi satt oppe og spiste den deilige maten og pratet om alt mulig hyggelige og gøyale ting. En utelandsk mann var snill som hjalp oss å ta dette flotte bildet. Det syntes jeg var stas :-) Vi satt her en halv time, så gikk vi og handlet litt snop til kinoen på en Rimi-butikk i nærheten av fotball-puben. Nærmere 18.00 gikk vi inn på kinoen og frem til salen der Harry Potter-filmen skulle begynne. Var mange som forsatt hadde lyst å se Harry Potter, så det var bra vi hadde ordnet billettene i god tid, og fant gode sitteplasser slik at vi kunne nyte filmen fullt ut :-) Tommy gikk hjem etter å ha vært på MacDonald, siden han hadde sett filmen før..


Vi alle likte filmen veldig godt og har hatt en utrolig flott kveld! En flott avslutning på kvelden.


Skrevet av:
Helge Kvalheim



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar